Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Monday, April 09, 2012

Perkembangan Aqil Hamzah

128 Mac lepas, Aqil first month checkup. Disebabkan mamanya ni masih lagi berpantang di kampung Muar,jadi checkup Aqil dekat klinik kesihatan (KK) area kampung ni je la. Pengalaman ke KK dekat kawasan memang sangat2 berbeza dengan KK dekat Shah Alam sana tu (or mana2 bandar2 lah) sebabnya dekat KK kawasan kampung ni dahlah nurse2 sangat friendly, dan yang penting sekali sangat lengang. Takde ramai ibu2 duduk bersusun2. Seriously lengang.Memang best sungguh kalau ibu2 mengandung buat monthly checkup kat KK ni, tak payah tunggu lama2 sampai kebas2 montot.

Ditemani mama tersayang. Aqil tido dengan nyenyaknya.Baik budi tak banyak kerenah ;)

Nak tengok betapa lengangnya KK ni?



Haaa..kerusi semua kosong. Mama siap duduk kat sofa sambil tengok cerita Nora Elena lagi. Hehe

Alhamdullilah, perkembangan Aqil dan mamanya sihat. Luka mama dah sembuh sepenuhnya.Blood pressure, hb, urine, berat badan semua ok. Aqil pun membesar dengan sihat, berat bertambah 1.6kg dan panjangnya bertambah 7cm :) Talipusat bersih. Aktif. Dan masa nurse bagi injection kat Aqil pun dia nangis kejap je,sebelum tu dia tido, lepas kena injection..uwekk uwekk nangis, lepastu sambung tido balik. Boleh? Mama dia yang cuak lelebih. Hehe

Sekarang kalau buat monthly checkup kena bawa 2 buku.

Yang biru tu Aqil Hamzah punya :). Yang merah tu mama punya, pakai buku merah yang lama tu (masa mengandung.

Bercerita pasal perkembangan Aqil Hamzah, dia sekarang dah mula nampak (lebih fokus).Kalau sebelum ni pemandangan dia tak berapa fokus lagi, sekarang kalau mama dia agah ke sesiapa agah ke dia dah pandai senyum2. Dah pandai tengok kamera, memang macam mama dia suka kamera. Haha.Mulut pun dah keluar macam2 bunyi. Comey2 ;)

Si mata bulat :)


Suka ketawa2 ;)


Kalau letak kat bouncer, leka je dia tengok tv, kekadang sampai tertido sendiri :)


Tido paling lena atas peha mama dia, kalau angkat je pindah ke tilam terus bangun. Memang magic!

Paling suka bila mandi, excited kaki menendang2. Tapi kalau lepas mandi, lambat sikit pakaikan baju, mulalah dia menjerit sakan. Sejukk!. Minum susu pun makin banyak, sekarang dah 3oz sekali minum. Bangun malam pun dah kurang sekarang ni, tak selalu macam dia baru2 lahir dulu.Sebulan lebih, banyak perkembangan Aqil. Gembira hati bila tengok perkembangan dia. Seronok sangat. Hilang segala penat, ngantuk tak cukup tido segala bila tengok dia senyum2. Eyy..geram! Inilah kelebihan anak kan,penyejuk hati ;)



P/s: Dan hari ini dah 47 hari usia Aqil, mama pun dah habis pantang. Yeayy! Sepanjang tempoh berpantang berjaya hapuskan 16kg lemak2 degil :)

5 comments:

Masy said...

comelnye tdoooo hehehehe

CaDLyNN said...

aqil yg super duper comey..mate bulat!

PUAN SUE said...

hai aqil..aqilah pun sama mcm aqil..pling lena tido kat umie dia bile letak kt tilam..trus tersedar..hehee

Mommy_Cha said...

ala comeinya aqil....=)

sweethOneY said...

Yayyyy dah banyak berat turun tu. HIhihi bukan lemak2 degil dah tu nama dia

Aqil comel sangatlah geram auntie tengok









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015