Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Thursday, March 12, 2009

Puisi agak jiwang buat teman

Dia seorang yang baik.
Teman menangis. Teman ketawa.
Teman bergaduh. Teman berbaik.
Teman bershopping. Teman bergosip.
Dia pinjamkan aku bahu waktu aku sedih.
Dia pinjamkan aku tangan waktu aku susah.
Dia pinjamkan aku telinga waktu aku semangat bercerita.
Cerita duka, cerita gembira, cerita bodoh, cerita toya.
Terlalu banyak kenangan dah kami coretkan bersama2.
Dia diary aku.
Aku video camera dia.


Dia yang ku kenal masa umur aku 15 tahun.
Hari ini dia genap berumur 25 tahun.
Tuhan, terima kasih kerana kurniakan aku
seorang sahabat seperti dia.
Terima kasih kerana hadiahkan aku 10 tahun
yang bermakna bersama dia.
Nazliah Bt. Hanafiah.


Yang mana 50 hari lagi dari sekarang status dia akan
bertukar dari cik kepada puan,
dari seorang anak dara kepada bini orang,
Aku harap dia masih seperti yang aku kenal dulu.
Dan semoga persahabatan kami kekal ke akhir hayat ;)





3 comments:

PadilTahir said...

wah wah..

paiseh said...

kawen nnt gua nak sajak mcm ni gak. buleh?? hahahahhaa...

btw hepi besday n merry wedding to your yah

Erina Asmawani said...

Paiseh:
Cam tak lame lagi je lu nak kawen ni paiseh? Ahaksss..bukan setakat sajak, lagu Abc Fradoo pun boleh wa nyanyikan time lu kawen nanti.hakhakak









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015