Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

Your Friendly Coway Agent

Your Friendly Coway Agent

Monday, July 18, 2011

Sekarang...

1.Saya amat takde mood nak update blog.Walaupun tersangat banyak cerita yang mahu dikongsi bersama.Tapi bila buka je blogspot ni, takde mood.


2. Twitter pun sama juga. Takde mood nak mentweet apa2.


3. Tapi saya rajin membaca. Setiap update dari member blogger saya akan baca, twitter pun sama. Hanya buka dan baca. Hehe


4. Selera makan amatlah kurang. Kalau bangun pagi, punyalah bercinta nak fikir nak makan apa. Semuanya kelihatan tidak menyelerakan.Sampai perut berbunyi2 pun, susah juga nak suapkan makanan. Akibatnya saya turun 2-3 kg.Ishh.Nasi kandar ke laksa ke chicken chop ke durian ke, semua makanan kegemaran saya,semuanya takde perasaaan (T_T)


5. Amat sensitif dengan bau2an. Especially bau bawang, yang tengah dipotong ke, di goreng ke.Memang tak boleh terima. Belum lagi bau yang bergoreng2, tak suka betul. Jadinya, minyak angin memang peneman setia hidung sekarang.Oh, bau peti ais rumah saya sekarang pun saya tak suka. Erghh!


6. Bukan sahaja deria bau je sensitip, tapi emosi pun sekali ganda sensitif. Tengok drama apa2 pun kalau ada babak2 sedih, kompem air mata sederas air terjun. Get easily annoyed too.Janganlah ada orang buat pasal dengan saya, saya akan menyampah dengan orang tu berhari2, tapi lepastu ok balik. Hehe. (perangai yang tak bagus ni)


7. Cepat letih. Takde mood saya nak pergi jalan mana2 sekarang sebab saya tahu lepastu saya kompem akan melepek keletihan.


Banyak perubahan drastik yang berlaku pada diri saya sekarang, yang kekadang saya pun kompius. Macam bukan diri sendiri je.Tapi tulah kan, lain orang lain ragamnya. Harapnya perubahan2 yang negatif ni tak berlarutan lah dan semoga yang negatif2 ni berubah menjadi positif nanti. Doakan yang terbaik untuk saya ye kawan2 ;)




Orang yang banyak bersabar dengan perubahan drastik dan melayan segala kerenah saya sekarang.Tenang je bila dengan beliau. Terima kasih ya Allah sebab temukan saya dengan lelaki yang paling baik ini ;)




21 comments:

Hafizin Jamil said...

nasib baik si dia sabar

Masy said...

sabar seperti pak sabar. hehehhehehe

Izzatul Azma said...

apa pun nasib baik suami sgt memahami kann.. semoga semuanya baik2 blaka ye yunk

Bapak said...

lain macam je...kalau betul agakan Bapak, tahniah Erina & hubby..

sabarlah, percayalah suatu hari nanti, ia akn jadi antara moment terindah dlm hidup...

CaDLyNN said...

ena! ade berita baik ke ni?
mcm tanda2 berbdn dua... kalau ye congrats!!! take care ye dear~

Pn.Ibu said...

biasa la awal2 nih...kena lawan gak mabuk tuh...kite pon mengandung dulu br nak masuk 3bln tapi turun berat sampai 5kg...dia punya mabuk lah kan bnda yg semua wangi2 pon jd busuk...makan nasi xlalu...nasi yg xbersalah pon kata busuk macam bau kentut...hehe eh! sama ke kes kite nih?..kalo dh berbadan dua...tahniah taw ;p

Unknown said...

encik Amir...sila sabar yeee....besa laa tu ririn tu..

pRincESs_N said...

kdg2 perubahan tu blaku kita x sedar pon kan...t8 care ena..

Aima Othman said...

sy mcm tu lh ena..mmg tak bley wat apa...sbr saja...:)

HEMY said...

sabar ek...dugaan sume tu nak jadi emak...esok kalau anak tu wat peel..baru la ada feel nak lempang bila ingatkan susah payah time ngandungkan beliau

IMA SALSUZAIMA said...

owh..itu perkara bisa..hehe..ada lagi yang teruk dari ini..hehe..sy la tu yang lagi teruk tu.

Erina Asmawani said...

H.J:
Alhamdullilah,rasanya semua suami yg sygkan isteri pun akan bersabar bila tiba saat ini ;)

Kak Masy:
Siapakan pak sabar itu kak? hehe

Erina Asmawani said...

Izza:
thank u yunk..aminn..semoga segalanya baik2 belaka ;)

Bapak:
terima kasih bapak ;)

Betul..saat perubahan drastik ni pun kami akan jadikan sebagai moment terindah.Bukan selalu dapat perubahan ni kan Bapak ;)

Erina Asmawani said...

Lynn:
Ye lynn..doa kami dah termakbul.Alhamdullilah ;)

Puan Ibu:
Lain orang lain ragamnya kan Mar. tula doktor pun cakap,trimester pertama ni mmg banyak perubahan berlaku teruma sekali selera makan. Doakan ena & baby sihat sepanjang 8 bulan mendatang ni ye. Aminnn.Thank u Mar ;)

Erina Asmawani said...

Pojie:
Mestilah encik amir bersabar..baby dia juga ;)

N:
betul tu yunk..setuju sangat!terasa macam bukan diri sendiri..tapi semua orang kena laluinya kan. Thank u N. I will :)

Erina Asmawani said...

Kak Aima:
Sabar yang paling utama kan kak ;)

Hemy:
Hahaha..komen yg sangat membina. Bila dah laluinya baru kita tau camne susahnya mak kita ngandungkan kita dulu..jgn sakitkan ati parents. Uhuhu

Erina Asmawani said...

Ima:
hehe..lain orang lain ragamnya kan ima, yang penting baby sihat ;)

Akmar Ramli said...

tahniah !!! mlm td fiancee i cakap kat i ape tau?? pmpuan ni kalo die tak de kite rase pelik sgt..tp kalo die ade..pening pale nak layan...hahaha.. :) ap2 pun congratz..jgn lupe bace Quran byk2.. baik utk bby..

Stilla Royazrie said...

yunk...ktk dah berisik duhal...wah best eh...tahniah...dolok rezeki ktk dr kmk...apa2 pun congratz once again..happy for u cayunk..:)

SUHAIDA said...

lebih kurang jugak perubahan kita..sekarang dah 11 minggu ..Alhamdulillah dah tak mabukkk..suke2

Erina Asmawani said...

Cik purple:
Maceh cik purple ;)hehe..betul2..tapi wat pening pale diorg jap je..pening2 ni la yg diorng akan rindu nanti ;) InsyaAllah~

Tilla:
Alhamdullilah..thank u yunk..pas tok rezeki kita..kamek akan doakan :)

Puan Sue:
Alhamdullilah..samela,ena masuk 11 minggu ni pun dah kurang mabuknya ;) Semoga dipermudahkan perjalanan kita tuk menjadi seorang ibu..aminn ;)









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015