Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

Your Friendly Coway Agent

Your Friendly Coway Agent

Monday, August 15, 2011

Saya puteri baru dalam family ;)


Assalamualaikum. Hai..nama saya Intan Maisarah Bt Mohd Aidil. Saya anak buah baru Puan Erina, saya panggil beliau macik je, singkatan kepada mamacik. Saya lahir pada 31 Julai 2011 haritu, maksudnya sekarang saya dah berumur 14 hari. Masa lahir tu berat saya 3.48 kg, tapi sekarang dah naik 4.13 kg. Hehe. Montelkan saya?



Ini ummi dan ayah saya.Besarkan perut ummi saya masa ni? Kalau tak silap ni 2 minggu sebelum ummi saya lahirkan saya. Ummi saya ni sangat aktif dan rajin masa mengandungkan saya. Macam tak berat je kendong saya ke sana ke mari.Alhamdullilah, hasil keaktifan ummi, saya dilahirkan normal ;).Betul la cakap orang2 tua, sebelum nak bersalin,kena rajin2 berjalan, InsyaAllah senang masa melahirkan. Tapi saya dengar ummi cerita dekat macik pengalaman masa lahirkan saya, bukan lah perkara yang senang. Sakitya hanya Allah saja yang tahu. Sebak saya dengar, Terima kasih ummi sebab sanggup bertarung nyawa tuk lahirkan saya di dunia ini.Alhamdullilah,semuanya selamat. Tempat ummi di Syurga nanti.Intan sayangggg ummi.

Sepanjang ummi saya berpantang, ayah saya & atok mama yang banyak tolong ummi untuk uruskan saya. Memula atok mama yang mandikan saya, masakkan untuk ummi,tapi dah lama2 sikit ayah yang amik alih tugas tu. Ayah yang mandikan saya, basuhkan u'uk saya, masakkan untuk Ummi. Percayalah, ayah saya pandai masak tau. Sedap tak sedap tu tak tahulah tapi ummi saya makan berselera je.Hehe.Terima kasih ayah. Bersyukur saya dapat ummi & ayah yang penyayang ;).Kerja saya, minum susu,tido, minum susu, tido.Bestnya! 


Baju ni ayah yang belikan. Comel kan? Intan sayangg ayah!

Untuk pengetahuan semua, saya cucu perempuan pertama atuk ayah & atuk mama.Sepupu2 saya semuanya lelaki, 3 orang.Jadinya, saya ni special :) Saya harap nanti baby macik pun perempuan, barulah saya ada geng. Nak main masak2, main make up2. Seronok! Tapi saya tak kesah sangat lelaki ke perempuan, janji kesihatan macik & baby baik sepanjang  6 bulan mendatang ni.Aminnn ;) Macik saya sekarang pun dah bertambah sihat, dah tak pening2 & muntah2 lagi. Alhamdullilah. Semoga dipermudahkan perjalanan macik tuk menjadi seorang mama.Oklah, saya nak tido, doakan saya supaya dikurniakan kesihatan yang baik,membesar dengan sihat,menjadi anak yang solehah & cerdik pandai ye. Bye ;)


P/s: Intan suka blog macik sekarang, ceria & putih bersih je :D

6 comments:

CaDLyNN said...

wah..dapat anak buah lg..makin meriah family ko ena..
mesti tk sabar tunggu baby sendiri pulakkkan...take care ena..n congrats tu ur bro!

Izzatul Azma said...

hihi akhirnya mamacik update pun blog dia. auntie pun suka blog baru mamacik ni !

Unknown said...

hai intan maisarah...name saye Ahmad Fauzi Aryaan...kwn2 panggil sy babah...so bole laa panggil sy babah jee...

Masy said...

hai intan.. ni aunty baby in the house! motip sgt kan kecik2 dh pandai jek2 blog macik, nk duit raya lebih lettewwww hihihihiih

Erina Asmawani said...

Lynn:
Alhamdullilah..makin berseri raya nanti lynn..mmg x sabar! :) K lin..maceh ;)

Izza:
Maceh aunty izza. Macik dah bertambah sihat..Alhamdullilah :D

Erina Asmawani said...

Pojie:
Hai babah..nanti Intan ley kawan ngan anak buah babah tu kan? :)

Kak Baby:
Hai aunty baby..macik ajar cane nak blogging sbb nanti senang Intan nak takeover blog ni time macik bz..hehe..mesila nak duit raya dari aunty baby jugak :D









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015