Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

Your Friendly Coway Agent

Your Friendly Coway Agent

Thursday, July 15, 2010

Crea8tive Thinking


Hari ni belajar pasal creative thinking. Talk and activity adalah sangat seronok. Belajar banyak benda, dari how to be creative, think out of box, sampailah ke how to make a giraffe by using a balloon.First time buat ballon sculptures nih. Hoho ;)




Semua orang diberi balloon panjang kurus ni




Dan inilah giraffe hasil kekereatifan ku. Buat dalam masa 5 minit saje ;)


Muahahahaha. Adakah ini kelihatan seperti giraffe atau pun
 gabungan dari giraffe, anjing dan tikus? 
Whatever it is, balloon sculpture ni mmg syoklah! Boleh buat bisnes baru pasni. Wohoho


Ni hasil2 kreatif team member yang lain. Memacam spesis zirafah ada, yg badan pnjangggg, badan kuntut (pink tu.Haha). Yg merah tak tahu zirafah jenis ape. Spesis rare ni. Hohoho.


Lepastu, kelas malam tadi telah berjaya buat dewan kecoh sekejap selama 10 minit.Ni semua gara2 hp aku hilang. Ye..hp BB merah kesayangan itu telah hilang! Memang dah huru hara dah satu dewan. Siap buat announcement semua. Aku time tu mmg dah hilang arah la. Habis selongkar dalam beg, memang tak jumpa! Sebelum tu elok je aku pegang, tangkap2 gambar semua, tapi tetiba kitorg kena tukar tempat based on sport group, lepas duduk meja baru, baru aku perasan hp tu takde. Memang panik gila! Member2 semua try buat miscall tapi masuk voicemail. Perghhhh! Lagilah aku panik kan, terus bergenang air mata. Hp wehhh..ibarat nyawa tau. Huhu. Memula ingat nak tahan air mata selagi boleh, tapi tak dapat, termengalir gak setitis dua mengenangkan nasib hp yg hilang. Hishhh..mmg sedih gila. Pastu tetiba, housemate aku, si Jasmine jerit, "I found her phone!". Masa tu rasa lega gilaaaaa! Ya Allah, tak dapat nak digambarkan dengan kata2! Rupanya2 tau tak dia jumpa hp tu kat mana? Dalam beg dia (T_T).Huhuhu. Aku syak aku tersilap bubuh hp ni dalam beg dia. Sebab aku duduk sebelah dia sebelum kena tukar pergi meja baru, dan beg kitorg semua adalah sama, beg Sime Darby. Tak pun dia secara tak sengaja terrrrmasuk kan hp tu dalam beg dia sebab sebelum tu dia pegang hp tu sebab nak salin no member kitorg ni. Papepun kebarangkalian nye, aku bersyukur sangat hp ni jumpa balik.Ish..happy tau tak happy! Syukur alhamdullilah.


Ibarat nyawa tau!


Dan sebabkan itu, kitorang dua orang (Aku & Jasmine) dah terrrglamer secara tak sengaja. Hahaha. Glamer menda..malu weh..malu!(T_T). Oklah, stop sini..koridor dah sunyi sepi. Scaryyyyy! Pengajaran hari ini, semua org adalah kreatif, sebab kita dilahirkan sebagai kreatif dan sila gantung hp anda supaya tidak hilang.Ahh..nak taknak terpaksa buat! Sebab masuk ni dah dua kali sebenarnya hp ni hilang, masa first tu nasib team member aku perasan, time tu nak balik, semua orang dah bangun beredar,hp tu duduk baik je atas kerusi. Tu pun kalo diorg tak tegur, sumpah aku tak ingat. Ya Allah. Huhu. Memang careless tahap unta ni.Adakah ini kecuaian ni disebabkan faktor umur? (T_T). Semoga  kejadian ketiga dan seterusnya tak berlaku. Aminnnnnnnn~


P/S: Sorry kekawan, tak sempat blogwalking. Nanti de masa aku lawat k ;))

10 comments:

❀aRaBeLLa❀ said...

ish ish ko ni,mmg kena dok gantung kat leher henpon ko nih..

Masy said...

simpan dlm tudung laa lenkali. hahahahahahaha

unta tak careless ok, kesian dia *tetibe mmbela nasib unta* haha

peaNut said...

wah wah....nasib bait x ilang bena2...jgn careless gk k...lak x pasal2 buang duit beli hp baru...huhu

Anonymous said...

creative thinking..my peberet subjek dulu. T_T sib beik tak hilang bebetul..kalau idak...uwaaaa!!!! menangeh 14 hari..wuwuwuwu

zonaku said...

sila jangan lalai lagi yer....

karang satu hal la plak nk g amik simcard baru la.. cari nombor kengkawan laaa... car nombor geng memuah laa... renyah tau!

be alert n careful yer!

Mizzy said...

keep on updating.. leh i monitor apa aktivit adik i kat san..hoho.. tq masy bgtau ada blog si erina ni :)

Erina Asmawani said...

arabella:
huhu..yela..ko blanje aku penggantung hp bley? heheh

Kak Masy:
Dalam tudung? My god! (style akak cakap).huhu. oh..bleh gak..buh dalam sekop rambut..wat sanggul..hahaha..

tula..unta tak bersalah. Maafkan saya unta..haha

peanut:
yalah..pastok lebih berhati2 gik. huu

Amy:
bestttt kan creative thing ni. ena baru 1st time belaja. hehe. fun2! wushhh..bukan takat 14, 30 hari 30 malam tau nangis kenang nasib (T_T)

Kak zona:
Baik kak ;) saya aka lebihhhhh berhati2 pasni. Haishh!

Mizzy:
Oh..encik mizzy..adik awak kat sini jugak? siapa name dia ye? mana tau kenal n sama group ke? :)

Mizzy said...

nama adik.. initial dia W.R..
bdk UKM.. sains nukelar..haha.. itu assignment anda utk weekend ni :P g cari adik i :)

**tq to masy sbb bgtau ada blog ni:)

Stilla Royazrie said...

eee..careless na juak ktk tok..hheheh...lain kali jgn careless k..

Izzatul Azma said...

hehee.. saba je la.. nasib baik jmp walaupun terglmer jap pastu :D









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015