Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Wednesday, September 29, 2010

Sajak hari Rabu



Hidup ini indah.
Jangan kusutkan benda yang mudah.
Jangan cari penyakit, nanti hati sendiri yang sakit.
Jangan perasan dan jaga perasaan.
Jangan menangis, nanti tak manis.
Jangan bodohkan diri yang tak bodoh.
Buka mata dan pandang ke depan.

(^_^)



P/s: Banyak maksud tersirat ni sebenarnya.

12 comments:

zonaku said...

hhmmm........

yatie.sb said...

LIKE~!
Semoga hari2 INDAH~

CTRL C + CTRL V buleh ? hihi

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

sgt memberangsang kn & mengGHAIRAH kan sajak anda ini...

CaDLyNN said...

uish...sempat bersajak bagai..
hahaha..classlah ko ena!
boleh jadi sasterawan pulak pasni..

tag tu masih utang..nnti buat :)

HEMY said...

kalau bodoh...jgn tunjukkan kebodohan pada orang lain..

simpan saja utk diri sendiri yg tau

aku nk tmbh bait puisi ko

~♥ iella ♥~ said...

Erina : sajak yg amat berguna...truskan bersajak...

k.e.r.i. said...

cantik lah gambar tu.
tapi bila diedit, tona muka ko jadi macam udang kena bakau.

guna lah garnier, take care.

zonaku said...

heehehheee....
ena, kasut tu dah ilang kan????


eh ye ke.. but smthing happen to it kan??????

Aidy Shahiezad said...

betul3x...
hidup nie mmg indah... :)

***********
my new latest entry:

Hari Terakhir September...
Pelampiasan Hasrat Tertangguh !!!
(http://aidyshahiezad.blogspot.com)

en_me said...

jeliternyerr.. ehehe

Erina Asmawani said...

Kak Zona:
Nape hmmm je kak?

Yatie:
Thanks ;)
Sila2..takde hal punye ;)

Pojie;
Thanks pojie..
ghairahh sgt kan sajak ni
haha

Lynn:
Kekadang otak aku ni tetibe kreatip bersastera..haha

takpe2..just take ur time bebeh

Hemy:
Yesss..aku suka bait2 kiasan mu itu. Terima kasih sebab sudi menambahnya ;)

Erina Asmawani said...

illa:
thanks illa ;)
sajak fikir 5 minit je nih..hehe

keri:
haha..thanks keri. Tula, aku still amatur lagi bab edit mengedit nih. Sila beri unjuk ajar. Sempat lagi promote garnier eh

Kak Zona:
yesss akak. akak ingat lagi eh. Yela kasut tu hilang mase solat kat surau dulu. dahla hadiah fom my bestfriend.huhu (T_T)

Aidy:
Hidup ini mmg indah ;)

En me:
terima kasey ;)









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015