Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Monday, June 06, 2011

Kisah beg mekap

Di suatu malam, lepas encik hubby selesai mengetip kukunya, beliau meletakkan balik ketip kuku dalam beg mekap isterinya,tempat beliau amik ketip kuku tu tadi. Sebelum tido, si isterinya ni amiklah beg mekapnya tu dan letakkan atas meja sambil2 kemas sikit2 atas meja tu.Tetiba encik hubby bersuara dengan suara suram..

Encik Hubby: Alaaaaa..tak perasan ke, ingat kan dah perasan ( buat muka monyok)

Si isteri: Hmmm..perasan apa eh sayang?

Encik Hubby: Alaaa..tak pelah kalau tak perasan, ingat nak buat suprise (muka bertambah monyok)

Si isteri: Hmm..ok2, jap eh nak cek balik. 
Si isteri nya ni pun pergilah kelebek2 dalam handbag nya dengan semangat.Kot2 ada apa2 kan.Tak ada apa2 luar biasa pun. Lepastu, si isteri cek pulak dalam walletnya kot2 ada suprise penambahan duit ke kan. Haha. Sekali tengok takde apa2 pun jugak.Tengok2 sekeliling pun takde yang lainnya.

Encik hubby: Ala..tak payah nak cek wallet tu. Memang takde pape pun(muka monyok tapi tahan gelak)

Si isteri: Apa lah sayang? Tak perasan papelah..sowiiii.Hihi

Encik suami: Huk huk. Penat je tadi cepat2 potong bebulu dekat beg mekap tu, tak perasan ke beg mekap nya tu dah takde bulu.Merajuklah

Si isteri: Terus gi amik beg mekapnya. Hololololoh...ha'ahlah, baru perasan. Patutlah nampak macam beg baruuuuuu..hehe. Thank u sayang (senyum lebar)

Encik suami: Ingatkan dia perasan tadi rupanya tak. Sama2.Baik hubby potong2 bebulu beg tu dari nanti kena beli beg baru. Jimat dah kat situ.

Holololoh, suami siapalah yang comel sangat nih. Kekonon nak buat suprise tapi isterinya tak perasan. Hahaha. Siap dapat jimatkan kos lagi. Beg mekap aku ni materialnya dari kain guni, jadi bila dah guna lelama tu kuarlah bebulu banyak kat tepi2 beg tu.Memang tak semenggah dan sangat kesian je rupenye,tapi sekarang beg mekap dah kembali seperti baruuu..no more bulu2 hodoh :D







Tak perlu nak belikan benda2 baru tuk happykan hati si isteri ;)
Buat benda2 comel ni macam ni pun (walaupun memulanya isterinya tak perasan..hahaha), dah cukup menghappykan hati isteri tau. Hati perempuan ni simple je :D



10 comments:

CaDLyNN said...

alololo...sweetnye..kasi surprise tapi ena takpasan..hihihi

sweethOneY said...

ye betulllll, hati perempuan ni simple sebenarnyaaa.. setuju sngt! laki xyah nk pening kepala sgt xde duit nk belikan hadiah ke apa ke.. bg coklat seketul pun hati dh bunga2. the thought that matters to us kan!

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

suwitttt nye...tp kn best if bole tgk tang mne laaa beg tu bole tumbuh bulu2...hehehe...

*FYI adk pmpuan aku suke bc blog ko ririn..informative gler as gurl n wife...hehee...

~♥ iella ♥~ said...

beg makeup kita serupa...cuma corak dan warna je lain...

Masy said...

oooo kat sini rupanya wafa mengutip kata2 spt di fb itu. hehehehehehheh

Erina Asmawani said...

Lynn:
hehehe..tu la pasalnya..isteriya x perasan pulok ;p

izza:
yesszzaa.. they no need to shower us with expensive gifts, just anything spontaneous is a great way to win our hearts over. Women loves suprises. Yeahh! simple kan kite ni yunk ;)

Erina Asmawani said...

Pojie:
hamboihhh..suka eh ko kalo cakap pasal bebulu ni..hehe

p/s: heee..ckp terima kasih bebanyak kat adik k..dia ade blog x? bagilah link ;)

iella:
beg ni lelama berbulu2 kan..huhu

Erina Asmawani said...

Kak Masy:
hehehe..dari sini je pun kak, entry ohsem (sempoi bak kata Po) hahaha

pRincESs_N said...

hoho...rajen die potong bulu2 ekk...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

hissshhh xmo terang2..dh laa bc ni adk2 ok...hehehe....i mean bulu beg laaa....tettttttttt~~

*beliau xde blog...dia terjatuh cinta kat blog ko since ko pya prep kawin ari tu...segala minah pendek tu dok bc...pas tu bebel kat aku soh wat blog ala2 cm ko...heloooooo mne bole tiruuuuuu kannn!!!









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015