Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Thursday, June 02, 2011

Sudah ada kad perakuan nikah :)

Baru aku perasan, masa kami lepas nikah haritu tok kadi takde bagi apa2 surat pun tuk menyatakan yang kami ni dah bernikah. Surat sementara ke apa ke, takde. Tak taulah prosedur kat Shah Alam memang macam tu ke atau tok kadi aku memang sempoi sangat sampai lupa nak bagi surat sementara ke apa.Tak tahulah.Tapi bila dipikirkan balik bahaya kan sebab takde bukti yang menyatakan kita dah sah sebagai suami siteri.Kot2 kalau kena apa2 ke kan, nak tunjuk apa sebagai bukti kami ni suami isteri? Tunjuk inai merah dijari? Hehe

Jadinya bulan lepas (lama dah sebenarnya), kami ke MAIS untuk buat kad perakuan nikah kami ;). Prosedurnya senang je.Ambil sijil nikah dulu dekat pejabat MAIS tu jugak, then isi borang untuk buat kad perakuan nikah.


Pastikan anda bawa gambar passport suami isteri sekali

Pesal gambar passport aku putih sangat ntah. Tipu je

Lepas tu hantar borang yang dah diisi tu sekali dengan gambar kita 2 keping tu dan juga bayaran RM40. Ye, nak buat kad ni kena bayar RM 40 (untuk 2 kad). Dan selepas 3 hari  hari bekerja ..

Tadaaaaa!! Siap dah kadnya.

Sekarang tak perlu risau2 lagi ;) 
Dan tak perlu susah2 nak bawak sijil nikah ke mana2 lagi.Almaklumlah,kami ni pasangan nomad,kejap ke Shah Alam, kejap ke Lembah Beringin, kejap ke KL. Hehe.



Dan hari ini 2 Jun, genap sudah 2 bulan kami sebagai suami isteri.



Perasaan saya selepas 2 bulan bergelar isteri? Mestilah happy. Sangat.Alhamdulillah, 2 bulan yang sangat indah ;) Semoga keindahan dan kebahagian kami kekal ke akhir hayat.Terima kasih Ya Allah atas rezeki yang Engkau berikan kepada kami. Semoga kami dimurahkan lagi rezeki dan dipermudahkan segalanya. Aminn.

10 comments:

~♥ iella ♥~ said...

baru teringat yg kami dah kawin setahun tp tak appy lg kad kawin @ nikah nie...ayo..yo....lupa daaa...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

selamat pengantin lame!!!!

CaDLyNN said...

putih betul ena kt situ..hehehe.. :)

zonaku said...

muka suci murni betul!

Sabihah said...

aminn...bykkan bdoa smoga sentiasa bahagia dan kekal smpai akhir hayat...^_^

Erina Asmawani said...

Iella:
kalau tiggal setempat je takpela yunk..kami ni je ulang alik je..hehe

Pojie:
Hahaha..terima kasih!

Erina Asmawani said...

Lynn:
Kannnnn..putih bangat! Masa amik gambar tu, terus terkejut. Tanya budak tu pesal putih sangat ni, dia jawab akak mmg putih lah. Pfffftftft!Nampak sangat tipunya..haha

Kak Zona:
At least merasa gak la kak even dalam gambar passport je ;p

Erina Asmawani said...

Sabihah:
Terima kasih Sabihah. InsyaAllah, kami akan sentiasa berdoa. Aminnn ;)


P/s: Kem salam kat eryna ;)

Masy said...

tau2 je dah 2 bulan. rasa mcm baruuuuuu je mkn dlm dewan aritu heheehhe

misscha said...

hi salam perkenalan

jemput singgah blog misscha....misscha follow blog kamu....

http://misscha-cecite.blogspot.com/

p/s: hehe misscha x buat pon kad ni.....









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015