Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Tuesday, September 15, 2009

Terima kasih ;)

Terima kasih semua atas pendapat2 korang pasal entry sebelum ni. I really appreciate it. Betul2 sgt membantu. Untuk makluman semua, Lisa tak pernah terlanjur dengan Azmi, dia tak dapat tinggalkan Azmi sebab sayangggg sangat dengan lelaki tu. Terlalu sayang. Dan juga kesian.Lisa mmg deserve lelaki yang jauh lebih baik dari Azmi sebab Lisa ni baik dan pandai orangnya. Aku dah nasihatkan dia dengan pendapat2 yang korang bagi.


1) Aku nasihatkan dia untuk putus. Memang dari dulu aku dah suruh dia buat. Tapi alasannya tetap sama. Sayang. Kalau boleh dia tinggalkan Azmi, dah lama dia buat. *Sigh*. Aku pun tak tau apa yang buat dia sayang sgt dekat Azmi. Even Azmi dah bodoh2kan dia, tetap juga dia sayang. Sampai satu tahap, aku syak Azmi dah "mandrem" si Lisa ni. Tapi tula, tak baik syak wasangaka, tapi kalau fikir logik akal, Lisa tu berpelajaran tinggi, takkan dia tak boleh fikir baik dan buruk. Hmm..dia tetap nak kat Azmi tu.


2) Aku nasihatkan dia tuk buat solat istikharah.Minta petunjukNya. Dia cakap, InsyaAllah akan buat. Semoga dia akan mendapat petunjuk ;)


3) Aku nasihakan dia tuk rujuk pakar kat JAIS. Lisa cakap dia dah pernah suarakan hasrat tu kat Azmi. Tapi Azmi taknak. Takut dengan ustaz katanya. Masa aku dengar jawapan Lisa ni aku terkejut. Dalam hati "Apa yang Azmi takut sangat dengan ustaz ni. Bukan ustaz makan orang. Minta nasihat dia je". Akhirnya mereka berdua pergi ke unit kaunselor Uitm sahaja. Tapi tak berjaya juga ubah si Azmi ni


4) Aku nasihatkan dia untuk terus terang sahaja dengan ibubapa dia. Betul cakap Hemy, semua ibubapa mahukan yang terbaik tuk anak2 mereka. Memang secara mata kasar, Azmi dah penuhi kriteria menantu pilihan mereka, tapi sebaliknya?? Aku yakin parent dia tak kan malu tuk batalkan majlis kalau tahu perkara sebenar. Tapi Lisa cakap, belum ada kekuatan tuk berterus terang. Ishhh..dia cakap macam tu seolah2 macam taknak lepaskan Azmi. Sebab dia tahu, bila dia terus terang, kemungkinan besar family dia terkejut dan akan putuskan hubungan mereka. Itu yang terbaik, tapi aku tak faham kenapa Lisa susah sangat nak terus terang dengan familynya.


5) Lisa minta pendapat aku tuk bawa Azmi berubat secara batin (contoh: Darussyifa') sebab katanya, Azmi bagitau yang dia sekarang dah tak macam dirinya sendiri. Macam ada benda lain yang dah menguasai dirinya. Lisa nak tolong ubahkan Azmi. Aku terkedu. Dalam masalah ni, aku terfikir, yang patut diubatkan ialah Lisa, bukan Azmi sebab aku rasa Lisa ni lagi "sakit" dari Azmi.Hmm..


Aku dah jalankan tugas sebagai seorang kawan. Aku dah nasihatkan dia dan akan terussss nasihatkan dia selagi boleh. Semoga pintu hati dia terbuka tuk lepaskan jantan tu. Terima kasih banyak2 sekali lagi atas pendapat korang semua. Sama2 kita doakan yang terbaik tuk Lisa ;).


6 comments:

HEMY said...

susah juga sayang tahap camni nih...dh takleh beza baik dan buruk..kalau kawan aku..aku smbil perli, smbil wat lawak..

"kalau dh cmtu..takyah tanya aku la weh..sume ko tak pakai...aku dh pk yg terbaik utk ko..ko plak takleh takleh.."

cam harsh kan..tp kadang it works

sweethOneY said...

Kita cuma mampu nasihat je yang.. Yang buat keputusan adalah diri dia kan :)

zonaku said...

heheheheee... anul, soal hati mmg susah kan???
erina, biar je si lisa ni dulu.. perati jer.... but if she falls apart, be readu to support her.. she will always need a friend's shoulder to cry on.. skrg dia celaru, buta atas nama cinta....

aidil62nd said...

adus!! boleh jadi novalist nie ..

John Iverson said...

Setuju ngan apa yg bro hemy kata... buat apa mintak nasihat klu suma xnak dengar... erm... u dh buat yg terbaik tuk kwn u... well done sis... semoga smuanya ok

.: NinjaSiam :. said...

saun tehpek jer...ape punya bebal la...dah terang2 lg mau sabar ke...kalo umie,dah lama kena penerajang mamat tu....









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015