Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Monday, March 08, 2010

Jawapan teka teki tekuk

Long time ago, masa aku ngan Wan (si opismate aku) tgh duduk dalam komuter, kepenatan baru balik kerja..tetiba terpacul la soklan cepucemas ni dari mulut dia..


Wan: Aku de teka teki tuk ko..nk dengar tak??
Aku: Hmmm..(layankan je)
Wan: Ok, dalam banyak2 ikan dalam dunia ni..ikan apa yg ada paruh??
Aku: Paruh? Hmmm..ikan todaklah..kan muncung panjang tu
Wan: Salah
Aku: Dolphin?? Ada muncung ala2 paruh gak..
Wan: Salah..salah
Aku: Ok..malas fikir dah. Give up. Ape jawapannye?
Wan: Jawapannya ialah semua jenis ikan
Aku: Pesal pulak semua ikan ade paruh??
Wan: Semua ikan yg dibelah dua..
Aku:.........................so?
Wan: Bila ikan dibelah dua, jadilah separuh badan dia..jadinya ikan tu ada "paruh" la..wakakaka
Aku: ...............Mengong! Hahahha



Wan: Ok soklan teka teki kedua pulak..binatang apekah yg banyak telo?
Aku: Katak lah..telo dia kan berjuta.
Wan: Salahhh..
Aku: Ikan??
Wan: Salah..ni bukan telo camtu la..ni telo lain.
Aku: Haa?? ni cam de unsur2 lucah je ni?? Malasla nak jawab..ko bg je jawapannya..
Wan: Mane de lucah..untuk gelak tawe je. Ko nak tau jawapannya? Tak nak fikir lagi?
Aku: Taknak
Wan: Ok..jawapannya ialah NAGA
Aku: Nape pulak naga??
Wan: Selalu time raya cina, yg buat tarian naga tu sape??
Aku: Lelakilah..
Wan:Haaaa..sebab tu la naga tu banyak "telo", makin panjang naga tu makin banyak "telo" dia..wahahahahahaha..
Aku: ...............Sewel! Hahaha.



Tarian Naga


Hohoho. Itulah jawapannye ye, walaupun memang mengong jawapannya tapi kelaka. Dari penat2 petang tu terus hilang penat melayan teka teki Wan senget ni.

Hah, Keri..dalam komen entry sebelum ni ko ade buat teka teki gak kan "Apa 4 benda yang sama tapi berlainan?" Apakah jawapannya??? Apakah??



5 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

kretif btl otak org y create teka teki tu kan...

k.e.r.i. said...

aku tak tahu.
tanya hemy.
muahahaha

fiD said...

uyoooooo.. kreatif la kak,hahaa

yg xleh blah telor tue,hahaha

fiD said...

uyoooooo.. kreatif la kak,hahaa

yg xleh blah telor tue,hahaha

sweethOneY said...

bagi teka teki telo tu kt bf. nak pecah pewot kitorang dua gelak. hahahaha









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015