Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Tuesday, November 11, 2008

Kalaulah kucing ni boleh bercakap...

Kasihan kan? Kucing kat atas ni kepunyaan makcik aku. Badannya terkoyak camtu sebab bergaduh ngan kucing lain. Ngeri. Macam gaduh ngan harimau je. Mesti kucing ni menanggung azab yang teramat. Sedangkan aku yang pecinta kucing ni masa mula2 tengok pun terasa macam nak nangis dan terasa sakitnya, apatah lagi si empunya badan. Makcik aku bawa kucing kesayangan dia ni ke vet tuk rawatan. Vet jahit tepi2 kulitnya yang terkoyak tu biar tak merebak lukanya. Yang luka tengah2 tu di bagi ubat sapu supaya tak kerkena infection. Haih. Kucing2..kenapalah kau gaduh hebat sangat. 1st time pulak aku tengok kucing gaduh sampai camni. Tapi kucing ni dapat bertahan lebih kurang 2 bulan je. Lepastu dia mati. Lukanya time tu hampir2 nak sembuh. Kalaulah kucing ni boleh bercakap, mesti mulut dia tak lekang ngan ayat.."Adoi..Adoi..Sakitnya". Kalaulah kucing ni boleh bercakap, mesti dia berterima kasih banyak2 kat makcik aku tu (tuannya) betapa makcik aku tu sanggup jaga dia sampai mati walaupun dia dah cedera parah macam ni. Kalau setengah tuan kucing, tengok kucing dia cam ni, terus g hantar kat gerai2 makan, biarkan je kucing dia hidup melarat kat sana. Terus tak nak jaga dah.

P/s : Sila jangan muntah apabila melihat gamba di atas.


2 comments:

paiseh said...

ye.. ye.. sakit..!
takmo tengok dah...

Erina Asmawani said...

ye..ye..encik paiseh..
sila tutup mata pasni..
haha









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015