Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

Your Friendly Coway Agent

Your Friendly Coway Agent

Sunday, April 24, 2011

Review: Henna Tangan & Kaki ;)

Ok, harini nak review pasal henna yang dipakai masa wedding haritu. Saya tak serabut sangat mencarinya.Since kakak saya pernah buat henna kat kedai ni masa wedding dia dulu, jadinya saya ke kedai yang sama je.Terletak dekat Alam Sentral, Shah Alam, tingkat 2. Sebelah butik Optimo, ada satu kedai kecil ni, ada jual barang2 kemas & tudung dalam kedai tu. Kat kedai tu ada service henna juga. Harganya pun not bad. Kiranya still dalam budget lah.

Saya pilih corak ini. Kakak yang pakaikan henna ni pun kata corak ni memang sesuai untuk wedding sebab coraknya penuh. Yess..ai likee! Saya pakai henna dekat kaki juga. Hehe.Bukan selalu nak pakai henna gini kan.Untuk hari kebesaran je ;)


Untuk corak penuh macam ni + henna kaki + kuku sekali,semuanya RM70. Memang puas hati sebab inainya pekat sangat. Nak rekues kakak tu datang rumah pun boleh, inaikan dekat rumah tapi kena tambah extra RM80 lagi (within Shah Alam). Saya buat dekat kedai tu je. Jimat kos ;p




Ni lah hasil inai lepas dicuci.Pekat kan warna dia ? Sukaa ;)

Henna corak yang dekat tangan tu nanti akan pudar. Dalam 2 minggu macam tu hilanglah. Tapi yang dekat kaki lambat sikit hilang. Henna dekat kuku still remain. Warnanya tak pudar pun. Merah cantik je.




Si kuku kontot ;p
Ini kuku saya sekarang. Setelah 3 minggu menjadi ratu sehari. Syok je tengok kuku merah camni. Kalau boleh nak biar je kuku camni. Nak feeling pengantin baru sampai bebila. Hehe


So warga B2B sekalian, nak cari kedai henna area Shah Alam, pergi terjah Alam Sentral ok ;)



P/s:Orang cakap warna inai ni selalu berkait dengan jenis darah kan.Kalau kena dengan jenis darah kita, merahlah inai tu, kalau tak,jadi warna oren je.



13 comments:

Izzatul Azma said...

selain peratikan henna tu, saya nampak juga cadar pengantin itu yang cantikkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!

eh, blog dh tukar langsir. hehehe

Izzatul Azma said...

yunk, lg satu nk tny.. bila waktu sesuai nk pakai inai ni?

Unknown said...

ada perasaan sama gn rina..nk kuku tetap merah sampai bila2...sbb nk perasan jd pengantin baru selamanya...hihi

cantik henna...nice..

r3bL said...

thanks for the share, yeah. ;) akak kat alam sentral tu ade blog ke ape ke tak? hehehe... nk tgk hasil kerja tgn.

murah tau RM70 tu. sbb rata2 yg saya tgk, dtg rumah pon, ada yg caj saya RM200. 0_0"

Idah said...

nice blog...

Erina Asmawani said...

Izza:
hehehe..maceh yunk..lain pulak di nampaknye ;p waktu sesuai pakai henna gini sehari sebelum majlis yunk sebab kalo pkai awal2 takut pudar masa mandi..henna gini xley kena air sangat..cepat pudar..

Iella:
bestkannn perasaan tengok kuku merah ni ;) masyehhh~

Erina Asmawani said...

r3bl:
most welkem ;) tula..xde pulakblognye tapi kalo g kdai ne tu ade katalog corak2 inai yg lain & mmg berpatutan la harganya..kalo corafk simple2 lagi murah ;)

Idah:
thank u ;)

Erina Asmawani said...

r3bl:
most welkem ;) tula..xde pulakblognye tapi kalo g kdai ne tu ade katalog corak2 inai yg lain & mmg berpatutan la harganya..kalo corafk simple2 lagi murah ;)

Idah:
thank u ;)

Izzatul Azma said...

Hmmmmmmm, mula la runsing sikit ni. Mana nak cari org lukis henna kat kg kt kuala kangsar nunnnn..

Sebabnya kan time tu raya, dah balik kg awal2.. haiyakk, kena sediakan emergency plan ni.

Erina Asmawani said...

Namo runsing2..insyaAllah ada tu,

X pun yunk..beli je yang kertas corak inai tu,pastu nanti mintak tolong adik2 buatkan..ikut je kertas corak inai tu ;)

Jari Gebu said...

aku nak pakai..mak aku x kasi..mmg teruk laa..sob3x..hehehe

Erina Asmawani said...

ala..rileks..dengar cakap mak tu yang penting ;)

Jari Gebu said...

tp skrg dah mengidam nk pakai..sbb aku kena dgr ckp suami aku lak..suami aku geleng kepala jerk..hari tu masa mekap..mak aku dah pesan..jgn cukur kening & jgn pakai bulu mata palsu..tp si mak andam dah buat tu semua..hehe..skrg kening pun mcm hutan jerk..hehehe









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015