Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

Your Friendly Coway Agent

Your Friendly Coway Agent

Monday, January 10, 2011

Tolong ingatkan aku

Wow.Sangat tak sangka kan Ana Raffali boleh menang Juara Lagu? Aku tercengang masa lagu ni di announce jadik juara lagu semalam.Haaa!! (sambil bukak mulut luas2).Unexpected betul! Tak tersenarai dalam list lagu-bakal-menang aku pun. Walaupun aku minat gila dengan lagu "Tolong ingatkan aku" ni, tapi aku rasa persembahan dia sangatlah biasa2 kot. Setakat magik tukau baju & hantu mak limah berkeliaran je.Suara dia pun macam ala2 tak berapa nak dengar. Pendek kata, tak de Umpphh la!Best lagi performance Faizal Tahir (both songs), mantap lagi vokal Bunkface, teruja lagi layan Pelita dari A.P.I, bersemangat lagi dengar lagu Dira. Hee.. tapi tu la kan..nak buat macam mana, juri2 yang hebat belaka dah buat keputusan sebulat suara. Maybe kekuatan lagu ni dekat lirik dia. Yes..I admitt, lirik lagu ni memang best (bagi aku) & maybe Ana Raffali ni ada aura nye tersendiri sebab first time aku dengar lagu ni kat radio terus dah terjatuh cinta kat lagu ni. Bukan sikit2 punya cinta, tapi stok siang malam, pagi petang layan lagu ni. Hebat tak hebat lah dia punya aura. Dan, video clip lagu ni pun super sweet. Bikin gua jatuh cinta lagi. Apa kata di pagi Isnin yang indah ni, kita layan video klip lagu ni. For those yang tak boleh terima kenyataan yang lagu ni menang, mana tau,lepas tengok video ni, dah boleh terima. Hehe. Redha je la eh ;)


Tolong Ingatkan Aku -Ana Raffali


Sambil dengar lagu sambil
layan liriknya yang indah lagi puitis ini :)

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi
Tolong ingatkan aku

Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa ditebus hari

Chorus

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu
Bila marah merasuk minda

Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa


Ulang Chorus



P/s: Kak Masy..Peace!! :P

7 comments:

Masy said...

ah takmo layan!

zonaku said...

hehehehee.. hantu mak limah yer....

dia mmg nyanyi kepit eh?

CaDLyNN said...

ye..tlg ingatkan aku ye ena~
aku ni pelupe..ehehe

Fafau de Craft ( Zana ) said...

daa rezeki diye kan...

Fafau De Craft
http://my1craft.blogspot.com
Cupcakes,Homemade Choc for Wedding Gift

Izzatul Azma said...

suara dia x jelasssssss semlm. why herrr.. whyyyy

Erina Asmawani said...

Kak Masy:
dah agak dah..hohohahahaohoha

Kak zona:
haah, tu style dia nyanyi..ala2 yuna pun ada..

Lynn:
Haha..aku pun same weh..dah pelupa..

Erina Asmawani said...

Zana:
yup..rezeki namanya ;)

Izza:
bcoz her song best kot ;p









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015