Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Thursday, December 31, 2009

Kesalahan tahun 2009

Masa on the way pergi tempat training pagi tadi, dengar topik pagi Hot Fm. Fafau cakap "Apa kesalahan besar yg dah anda lakukan pada tahun 2009? Kongsikan bersama kami.."

Ada satu panggilan dari seorg gadis. Buat pengakuan lebih kurang camni "Saya dah buat kesalahan besar dekat seorang insan yg paling saya cinta. Selama tiga tahun kami bersama tapi saya telah lukakan hati dia. Saya sayangkan dia". Dengan suara sebak


Dalam hati aku terus ingat gadis ni curang ngan kekasih dia. Rupanya aku salah.


Sambung perempuan tu "Saya terpaksa lukakan hati dia, walaupun saya tahu dia sangat sayangkan saya, dan saya sangat sayangkan dia, tapi saya terpaksa memilih keluarga saya dari dia. Saya terpaksa tinggalkan dia demi ibu saya. Kepada orang yg saya sayang ,( dia sebut nama), saya minta maaf banyak2 kerana telah melukakan hati awak. Saya memilih ibu saya dari awak" dengan suara sgt sedih


Fafau ckp dengan suara sebak jugak "Jangan sedih ye. Awak dah buat satu kebaikan. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu"


Sebaknya aku masa ni. Kagum aku dengan keputusan yg dia buat.Dia bukan buat satu kesalahan. Memang tak salah langsung. Dia dah buat satu pengorbanan. Bagi aku,kekasih kalau hilang, boleh cari ganti. Tapi kalau ibu, satu je dalam dunia dan akhirat. Dialah syurga kita. Kalau gadis tu memilih lelaki tu dari ibu dia, belum tentu hidup dia bahagia tanpa restu seorang ibu. Biar gadis tu bersedih, patah hati sekarang, aku yakin dia akan hidup gembira & bahagia lepas ni.


Hmm..satu pengajaran aku dapat di pagi hari terakhir 2009 ni. Secara jujur, kalau aku kat tempat gadis tu pun, aku akan buat keputusan yg sama macam gadis tu buat. Mama ialah segala2nya.



Nyawaku



6 comments:

*~ aRaBeLLa ~* said...

kagum aku dgn dia..tak ramai yg wta cmatu..memasing pentingkan bf dari kuarge sendrik..hmm

Masy said...

huhuhuh sian dia.. takpelah.. klu lelaki tu sygkan dia, mesti dia bole terima.. tp agaknye nape laa smpi nk pilih eh? takleh ke simpan dua2? huhuhuhuhuhuu

zonaku said...

naper perlu pilih???

kan ada wujud satu situasi bernama 'tolak ansur'.

but, maybe mak dia ada sebab tersendiri. harap dia lebih bahagia. bahagiakan mak lebih penting!

Erina Asmawani said...

arabella:
Kagum kan..ciri2 anak solehah tu..bahagia hidup dia lepas ni

Kak MAsy:
tula kak, kalo boleh disimpan dua2, takdelah dia terpkasa lukakan hati laki tu, mungkin takde restu.huhu

Kak Zona:
Mungkin ada la sebabnya tuk gadis tu terpaksa memilih.. tul tu kak, ibu lagi penting dari segalanya..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

N dgr jgak tu..

sweethOneY said...

sedihnya.. tp betul, family lebih penting! tp nasib baik family sy sangat2 memahami dan tidak meletakkan owg dlm keadaan terpaksa memilih :)









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015