Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Thursday, January 08, 2009

Mari buat HIV test

HIV stands for Human Immunodeficiency Virus. Ianya satu penyakit yang sangat merbahaya dan boleh mambawa maut. Sekarang,sebelum kawen kena buat HIV test kan? Jadinya, tadi aku gi teman si Yah buat HIV test.Al-maklumlah..dia kan nak kawin tak lama lagi.(Wiiii..bestnye kawen =p).

Kami gi Poliklinik Komuniti Shah Alam kat Seksyen 7. Si bestie dari dalam kereta nak ke poliklinik tu da psyco2 diri sendiri, cakap buat HIV test sakitlah, takotlah masa kena ambik darah nanti, pastu siap ingatkan aku awal2, tangkapkan gamba dia masa kena amik darah nanti. Padahaaalllll..masa tiba giliran dia, dia masuk je bilik tu (aku tunggu tepi pintu, sebab tak boleh masuk), tangan aku dah siap sedia pegang hp nak tangkap gambar dia, sementara tu aku sempatlah borak kejapppp je ngan adik dia, bila aku pandang Yah balik, aku tengok dia dah siap. Apakah??? Kejap gila..Ahahahahaha..

Tak tersempat nak tangkap gamba apa2 pun. Aku ingatkan nak kena amik darah banyak kat tangan guna syringe (macam amik darah kalau kena denggi tu), rupa2 nye kena cucuk sikit je kat hujung jari. Ahaha..konon je Yah cakap sakit. Gedik tol budak ni.


~Muka excited, tak percaya dah buat HIV test..lol~

5 minit pastu, nama dia kena panggil. Result test dah kuar. Lorhh..kejap gilaa! Aku ingatkan kena tunggu 2-3 minggu macam buat DNA test tu. Haha. Dan keputusannya haruslah..


~Alhamdullilah..pas ni boleh kawen dah~

Kejap sangat rupanya buat HIV test ni. Tak sampai setengah jam pun duduk dalam poliklinik tu. Kesimpulannya HIV test sangat senang dan tak sakit pun. Siapa cakap sakit meh aku geget telinga dia. Eh..kalau pengapit pengantin kena buat HIV test tak? Lol..Haha



P/s: "Play safe" kan Yah? Hohohoho..

4 comments:

paiseh said...

agak gatal statement lu dalam perenggan pertama.. hakhakhakhak..!!

Erina Asmawani said...

gatal ka? hakhakhakhak..xpela..sekali sekala..lol..kawen memng best tol x? lu tak rasa kawen itu indah ke? =p

Yah de keai!!! said...

thanks coz temankn yea ena~

p/s: yea yea..dh buley kawen!! yea yea..suker suker!!!

Erina Asmawani said...

same2 cik yah..ahaha..suke la tu =p









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015