Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

LOVE COWAY


Monday, March 14, 2011

Adab Malam Pengantin




Buku yang dihadiahkan oleh kakak kesayangan ;).Terkejut masa dapat buku ni. Memula kakak cakap dia ada belikan buku untuk saya, saya main2 je lah teka, saya tanya "buku adab malam pengantin ke?". Sekali tengok betul ok. Hahahaa. Tak sangka betul. Sebenarnya dah tertarik dengan buku ni masa pergi MPH haritu, bukan sebab tertarik dengan tajuknya, tapi tertarik dengan design cover buku ni. Alahai, tersangatlah comel. Kekonon masa tu macam nak beli tapi macam..err..segannya..err..takpelah.Sekali tengok kakak kesayangan telah menghadiahkan nya.Memang beliau sangat paham kehendak adiknya ini. Hehe. I love lah! Buku ni dah lah comel, siap ada panduan berilustrasi pulak tu.Memula agak nebes jugak nak buka & baca. Ingatkan ilustrasi macam mana la kan, rupanya kartun2 comel. Kartun cicak bawah katil pengantin.Haha. Lawak je ;p




Cicak yang tension. Haha ;p

Disertakan dengan doa2 sekali.Dan ada juga dibincangkan tentang masalah yang selalu dihadapi oleh para pengantin baru pada malam pengantin.Lepas baca buku ni (bukul kecil yang boleh khatam dalam masa 20 minit je), baru faham dengan lebih jelas tentang adab2 dan peranan isteri & suami masa malam bahagia itu nanti (malam bahagia katanya..hihihi..agak gedik disitu). Sangat2 sesuai untuk semua bakal pengantin macam saya ;).Nak dijadikan sebagai hadiah untuk B2B pun sangat sesuai tau. Jangan risau, buku ni bebas lusyah. Terima kasih kakak kesayangan untuk buku comel yang amat berguna ini ;)


P/s:Open minded pliz. Jangan ingat yang bukan2 pulak ok, entry ini sekadar untuk berkongsi info ;)



4 comments:

sweethOneY said...

heheee

*speechless :P

Erina Asmawani said...

haha..jgn speechless sangat yunk ;p
g beli buku ni, sesuai untuk warga B2B cam kite nih ;p

Siti Humairah said...

kemain lg cicak dua ekor tu dok main geli geli geletek geletek segala ye,,:p

Erina Asmawani said...

mie..cicak tu tension dengan pengantin baru tu mie..haha









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015