Erina Asmawani

My photo
La Tahzan. Allah ada. Dia maha mengetahui, maha pengasih lagi maha penyayang :)

Your Friendly Coway Agent

Your Friendly Coway Agent

Friday, March 04, 2011

Avillion, Port Dickson

Sewaktu menaip ini adalah dalam keadaan sangat penat & mengantuk sangat2! Minggu ni yang sangat hectic. Kerja yang boleh dikatakan lebih banyak dari biasa. Yang menjadikan ianya lebih banyak dari biasa sebabnya next week department aku akan organise satu kursus ni. Dan kursus ni bukan yang calang2, international course. Yang attend ni pun nanti those dari obersi nun. Jadinya haruslah buat sehabis baik. Tak boleh nak main2, nanti bikin malu company & Malaysia sekali. 

Kursus ni akan diadakan dekat Avillion, Port Dickson. So, pagi tadi aku dan encek bos telah pergi ke sana tuk tengok tempat tu. The meeting room, accommodation semua tu la.Plus nak berbincang pasal tentatif program kami dengan kakitangan hotel yang bertanggungjawab nanti. Sesampai je dekat sana, terus terkasima. Macam "Woahhhhh!! Cantiknya tempat ni!! Mavelles!! Fantastic!!". Haa..lebih kurang gitula keterujaan aku. Aku tau encek bos pun teruja sekali tapi buat lagak biasa2 je.Tapi serius, Avillion memang sangat menarik.Selama ni aku gi PD apesal tak pernah perasan pun tempat ni . Maybe agak tersorok kot. 

Lepas dah bincang2 dengan marketing exec kat situ, dia pun bawak lah kami berdua pusing2 area resort tu. Tunjuk kat mana meeting room kami nanti, biliknya, tempat makan nya. Semualah. Yang bagi aku memang macam "Ok, aku kat PD ke kat obersi ni.". Cantikk sangat kot! Tak percaya..tengok nih


 5 bintang diberi





 Water Chalet. 
Kalau air pasang memang nampak macam terapung la chalet tu






Niceeeee! Nama pun adults pool. So pepaham jela eh


Ada rabbit, ayam serama, burung merak.
Comellll!!!!! Sukaaa!! :D


Serious cantik! View pulak nampak laut. Nice!



Open air bathroom. Hahaha. Agak scary di situ
Nak mandi pun tak selesa kot berlubang bumbungnya tu.
Tapi ada bathtub tepi tu, bertutup. So lega sikit lah.


Yang sangat2 menariknya kat sana ialah Avi Lounge & Avi Spa nya.


OH EM GEE!! Cool gila kan. Boleh lepak2 kat sini sambil tengok sunset. 
Cantik gila!


Teruja tak?
Nak tahu lebih lanjut pasal Aviilion ni

Gambar spa lupa pulak nak amik sebab terlalu terkasima dengan spa nye. Lepas dah jalan2  tengok2 semua, kami pun pergi lunch. Try rasa masakan kat sana. Harga memang paham2 je lah kan. Lepastu menu pulak ala2 errr..ni apa..ni apa ni. Ha...macam tu lah. Encek bos pilih menu bla bla ostrich bla bla with rice. Aku lupa full name menu tu. Yang pasti aku ingat ada ostrich lah. Masa dia order tu aku macam..errr.."Encek bos, u pernah makan ostrich ke?". Dia kata tak pernah, sebab tu nak try. Ok.Exotic sungguh. Aku order nasi goreng kampung je. Bak kata encek bos, nasi goreng kampung kat kafe ofis kita pun ada. Haha. Tak sama kot. Ni Avillion style.


Ostrich di dalam nenas.Menu encek bos

Masa sampai je menu ni encek bos pelik. Dia tanya kenapa daging ostrich ni macam ni. Aku jawab "Ntah, ni pun first time saya tengok daging burung unta". Encek bos terkejut. Lepastu dia cakap, "Oh I tot ostrich is ayam belanda".Hahaa.Rupenya beliau dah tersalah anggap! Dia ingat ostrich tu ayam belanda.Scary kot tengok daging ostrich tu.Aku pun try la amik seco'et nak rasa (encek bos offer eh,kang jangan ingat aku slumber plak nak rasa tanpa segan silu) Masuk je mulut, kunyah sikit.Erkkk! Rasa daging kambing. Kembang tekak. Encek bos pun makan macam ala2 terpaksa je, sudahnya beliau pun tak berjaya habiskan.Kecian dia.


My nasi goreng kampung = RM28
Nasib baik sedap. Alhamdulliah

Lepas dah settle semua, kami pun chow balik opis. Banyak kerja lagi nak kena buat.On the way balik, boleh pulak aku tersengguk2 mengantuk. Haiyooo..ni semua gara2 nasi goreng kampung la nih. Mesti encek boss perasan aku terlentok2 tu. Malunyaaa! Huhu. Sampai opis, sambung balik kerja. Finalize buat sijil, name tag, settlekan gift semua untuk participant nanti. Fiuhhh~ Baru aku tahu macam mana nak organise event ni. Bukan kerja senang. Kena deal dengan ramai orang. Tapi aku suke je. Sebab diberi peluang untuk organise benda ni. Dapat belajar benda baru :)



Balik kerja terus sms encek tunang. "Sayang, nanti honeymoon tak payah lah gi jauh2 lah. Gi Avillion sudah ;)"

Ok, masa untuk tido. Rabak dah mata ni. Selamat malam~



P/s: Bulan yang amat busy (T_T). Kepada kawan2 tersayang, nanti saya akan jumpa kalian k untuk bagi kad. Jangan merajuk tau kalau saya bagi lambat sikit. Huhu. Sorry.





6 comments:

CaDLyNN said...

suke Avi Lounge & Avi Spa tu..mcm best je kalo lepak situ kan...

pRincESs_N said...

avillion mmg superr duperr best...

Siti Humairah said...

perrrgghhh,,
xperlu p ober de sea dh ni na,,

Izzatul Azma said...

cantikk gilaaaaaa tpt ni!! especially lounge dia tu!!

Elya Roza said...

avillionn bestttttttttttttttttttttt...ramai org bg review bestttt!!
tgk gambaa punn dh terujaaaaa

k.e.r.i. said...

naisssss.

nanti wat gathering sini nak? tapi tunggu aku kaya dulu lah. hahaha!









Copyright to ERINA ASMAWANI
Designed by UMIESUEstudio 2015